Een goede reputatie goud waard. Zeker in het huidige transparantietijdperk waarin issues continu op de loer liggen. Beta Strategies helpt u bij het bouwen, versterken en beschermen van uw reputatie en het managen van lastige issues.
Positionering
Een sterke positionering is van grote waarde. Het staat aan de basis van een onderscheidende reputatie en het versterkt uw marktpositie. Bovendien vergroot het uw geloofwaardigheid en biedt het houvast, bijvoorbeeld als u te maken heeft met een complex issue. Positionering gaat over verhaal, houding en gedrag. Beta Strategies helpt u bij het maken van de juiste keuzes. Onze aanpak is interactief, insights driven en houdt rekening met de unieke dynamiek van een organisatie en het krachtenveld waarin u moet presteren.


Issues & reputatierisico’s
Stakeholderverwachtingen zijn ongekend hoog en het doen en laten van organisaties en hun bestuurders ligt onder een vergrootglas. Dat kan leiden tot veel gedoe en onrust, soms met verstrekkende gevolgen. Hoe eerder u issues op het spoor bent of risico’s hebt geïdentificeerd, hoe beter. Beta Strategies helpt u bij het identificeren, aanpakken en oplossen van lastige en potentieel schadelijke kwesties. Klanten schakelen ons in voor het ontwikkelen van een slimme aanpak (inclusief verhaallijn), het in kaart brengen van issues, het slim organiseren van issues management en het sparren met bestuurders, commissarissen en communicatiedirecteuren. En groeit een issue onverhoopt uit tot een crisis? Ook dan kunt u op Beta Strategies rekenen.
Reputatie- en stakeholderonderzoek
Wat is uw huidige reputatie? Wat zeggen stakeholders over u? Hoe ziet het krachtenveld eruit waarin uw organisatie zich bevindt? Waar liggen kansen en risico’s? Waar is de organisatie kwetsbaar en wat is de unieke kracht? Wat zijn issues waar u op moet letten en welke risico’s verdienen directe aandacht? Beta Strategies heeft veel ervaring met het uitvoeren van kwalitatief reputatie- en stakeholderonderzoek. Waar u op kunt rekenen: strategische inzichten, praktische adviezen en waardevolle input voor besluitvorming. En uiteraard: altijd verpakt in een heldere rapportage.


Typische vraagstukken waar u Beta Strategies voor kunt inschakelen:
- Hoe positioneren we ons in de markt of t.a.v. een lastig issue?
- Welke strategische issues bieden kansen of vormen risico’s?
- Hoe kunnen we CommTech (o.a. ai) inzetten voor het versterken van onze reputatie?
- Hoe stellen we ons op t.a.v. een specifiek issue en wat wordt ons verhaal?
- Welke aanpak kiezen we om te voorkomen dat een issue uitgroeit tot een crisis?
- Hoe organiseren we issuesmanagement op een professionele manier?
- Hoe kijken stakeholders naar onze onderneming en wat betekent dat?
- Hoe brengen we een crisis tot een goede einde of minimaliseren we de schade?
- Merkarchitectuur: hoe kunnen we onze merken het beste organiseren?
Reputatie staat steeds hoger op de agenda in de bestuurskamer. Beta Strategies helpt u grip te krijgen op deze belangrijkste asset.