Reputatie

Een goede reputatie goud waard. Zeker in het huidige transparantietijdperk waarin issues continu op de loer liggen. Beta Strategies helpt u bij het bouwen, versterken en beschermen van uw reputatie. Van prikkelend inzicht tot praktisch advies.

Positionering

Een authentieke positionering is van grote waarde. Het staat aan de basis van een onderscheidende reputatie en het versterkt uw marktpositie. Bovendien vergroot het uw geloofwaardigheid, bijvoorbeeld als u te maken heeft met een complex issue. Beta Strategies helpt u bij het maken van de juiste keuzes. Onze aanpak is interactief, insights driven en houdt rekening met de unieke dynamiek van een organisatie.

Beta Strategies
Frank Körver
Issuesmanagement
Issuemanagement
Crisiscommunicatie

Crisis- en issuesmanagement

Organisaties krijgen steeds vaker te maken met issues. Stakeholderverwachtingen zijn ongekend hoog en het doen en laten van organisaties ligt onder een vergrootglas. Hoe eerder u een issue op het spoor bent, hoe beter. Beta Strategies helpt u bij het identificeren, aanpakken en oplossen van issues. Klanten schakelen ons in voor het ontwikkelen van een slimme aanpak (inclusief verhaallijn), het in kaart brengen van issues en het slim organiseren van issues management. En groeit een issue onverhoopt uit tot een crisis? Ook dan kunt u op Beta Strategies rekenen.

Reputatie- en stakeholderonderzoek

Wat is uw huidige reputatie? Wat zeggen stakeholders over u? Hoe ziet het krachtenveld eruit waarin uw organisatie zich bevindt? Waar liggen kansen? Wat zijn issues waar u op moet letten? Beta Strategies heeft veel ervaring met het uitvoeren van kwalitatief reputatie- en stakeholderonderzoek. Waar u op kunt rekenen: strategische inzichten, praktische adviezen en waardevolle input voor besluitvorming. En uiteraard: altijd verpakt in een heldere rapportage.

Typische vraagstukken waar u Beta Strategies voor kunt inschakelen:

  • Wat is een slimme positionering voor onze onderneming?
  • Merkarchitectuur: hoe kunnen we onze merken het beste organiseren?
  • Hoe stellen we ons op t.a.v. een specifiek issue en wat wordt ons verhaal?
  • Welke aanpak kiezen we om te voorkomen dat een issue uitgroeit tot een crisis?
  • Hoe organiseren we issuesmanagement?
  • Hoe kijken stakeholders naar onze onderneming?
  • Welke strategische issues bieden kansen of vormen risico’s?
  • Wat moeten we doen in een specifieke crisissituatie?

Reputatie staat steeds hoger op de agenda in de bestuurskamer. Beta Strategies helpt u grip te krijgen op deze belangrijkste asset.


To Explore


To Inspire


To Solve

Recente cases op het gebied van reputatie

Case

Financiële dienstverlening

Een toonaangevende verzekeraar heeft een ambitieus reputatiedoel geformuleerd. Maar wat betekent dat doel in de praktijk? Hoe gaan we dat doel daadwerkelijk realiseren? Beta Strategies helpt de organisatie bij het formuleren (en implementeren) van een concrete visie op reputatie. De uitkomst is een praktisch kompas dat organisatiebreed wordt toegepast.

Case

Entertainment

Een bekende onderneming wil de komende jaren groeien maar wordt geconfronteerd met een turbulent speelveld. Haar reputatie staat onder druk. Met Beta Strategies wordt een meerjarenstrategie ontwikkeld. In een interactief traject wordt onder meer gefocust op ambities, kerntaken, speerpunten en ‘way-of-working’. Ook worden strategische dilemma’s bij de hoorns gevat.

Case

Handel & industrie

Een van Europa’s grootste spelers op het gebied van zonnepanelen wil positie bepalen en stelling nemen t.a.v. mogelijke dwangarbeid in China. Samen met de directie en medewerkers ontwikkelt Beta Strategies een lange termijnstrategie, communicatieaanpak en storyline.

Case

Financiële dienstverlening

Een internationale verzekeraar wordt geregeld geconfronteerd met grote maatschappelijke discussies en bijbehorende ethische dilemma’s. Er is in de ‘boardroom’ behoefte aan een praktisch kompas op basis waarvan besluiten genomen worden. Samen met de communicatiedirecteur en andere senior executives ontwikkelt Beta Strategies een ‘ethical decision making framework’.

Case

Healthcare

Beta Strategies voert voor een internationaal bedrijf een krachtenveldonderzoek uit onder stakeholders. Welke issues spelen er? Hoe percipiëren en waarderen stakeholders die onderneming? Waar zien we kansen voor het versterken van de positionering? Beta Strategies voert het onderzoek uit en rapporteert conclusies en aanbevelingen.