Leiderschap

Leiderschap is keuzes maken. Tegelijkertijd liggen organisaties onder een vergrootglas. Issues liggen continu op de loer. Reputaties staan op het spel. Bij Beta Strategies rekenen op discretie, inhoudelijke scherpte en daadkracht.

CEO-positionering

CEO-positionering

De bestuurder is vaak het belangrijkste boegbeeld van de organisatie. Van bestuurders wordt verwacht dat ze luisteren, stelling nemen en verhalen vertellen. Ze worden beoordeeld op resultaat, maar ook op communicatie, houding en tone-of-voice. Leiders koesteren hun eigen reputatie en die van hun organisatie. En terecht. Wij verbinden organisatiedoelen aan persoonlijke ambities en helpen u bij het maken van de best mogelijke keuzes. Ook in lastige tijden.

Thought leadership

Thought leadership draait om richting geven aan het debat van vandaag. Organisaties die hun kennis en inzichten delen, versterken hun reputatie, beïnvloeden hoe anderen denken en handelen en kunnen een bijdrage leveren aan het oplossen van belangrijke vraagstukken. Beta Strategies helpt organisaties bij het opbouwen en versterken van thought leadership. We vertalen visie naar scherpe standpunten, kiezen de juiste arena’s en zorgen dat ideeën gezien, gedeeld en serieus genomen worden. Met bewezen frameworks en concrete stappen maken we thought leadership effectief en meetbaar.

Beta Strategies
Frank Körver
Coaching
Strateeg
Boardroom
Adviseur

Begeleiding van management teams en coaching

De druk op leiders en hun teams is groot. Resultaten moeten zichtbaar zijn, beslissingen onderbouwd, teams gemotiveerd. Maar welk kompas hanteert u als leider? Waar legt u met uw MT de focus? En hoe houdt u koers als de dynamiek toeneemt of als er sprake is van onrust en onzekerheid? Beta Strategies begeleidt managementteams bij het maken van scherpe keuzes en het versterken van samenwerking. Soms op de hei, soms gewoon aan tafel bij de dagelijkse besluitvorming. Altijd met oog voor energie, richting en resultaat.

Typische vraagstukken waar u Beta Strategies voor kunt inschakelen:

  • Wat wordt onze managementagenda voor het komende jaar?
  • Hoe positioneer ik mij als ceo op een geloofwaardige en onderscheidende manier?
  • Hoe pak ik een gevoelig issue aan zonder onnodige reputatieschade?
  • Hoe versterk ik mijn profiel als leider?
  • Hoe bouwen we verder aan ons profiel als thought leader?
  • Hoe verbinden we communicatie sterker met de strategische agenda van het bestuur?
  • Wat is de kracht van ons managementteam en waar liggen de blinde vlekken?
  • Hoe zorgen we dat een heisessie niet blijft bij praten, maar leidt tot besluiten?
  • Hoe zetten we een boegbeeldenprogramma op dat leiders zichtbaar en relevant maakt?

Wij kennen de dynamiek van de boardroom en spreken de taal van bestuurders. Altijd met discretie, inhoudelijke scherpte en een aanstekelijke energie.


To Explore


To Inspire


To Solve

Recente cases op het gebied van leiderschap:

Case

Semi-publieke sector / adviseur

De nieuwe directeur van een bekende organisatie wil een nieuwe koers gaan varen en zichzelf stevig positioneren. Er moet een strategie worden ontwikkeld en de directeur wil onder sparren over onder meer positionering, reputatiestrategie en issuesmanagement. Aan de hand van strategiesessies en adviesgesprekken wordt een route uitgestippeld en ingezoomd op de leiderschapsrol van de directeur.

Case

Financiële sector / framework voor besluitvorming

Wat als je continu te maken hebt met maatschappelijke issues? Hoe beslis je dan of je je wel of niet uitspreekt? Samen met de klant ontwikkelen we een praktisch framework aan de hand waarvan de directie kan besluiten zich wel of niet uit te spreken over een issue.

Case

Agrarische sector / communicatiestrategie + thought leadership

Een grote coöperatie heeft een ijzersterke positie maar is relatief onzichtbaar. Samen met Beta Strategies wordt een communicatiestrategie ontwikkeld en een plan gemaakt om thought leader te worden. Aan de hand van verschillende strategiesessies zijn opties verkend en knopen doorgehakt.

Case

Zakelijke dienstverlening / ceo-positionering

Beta Strategies adviseerde over een in het oog springende CEO-wisseling. Wij stellen uitgangspunten, kpi’s en communicatiestrategie vast en werken deze strategie uit in concrete actiepunten. Samen met de CEO en de communicatiedirecteur zoomen we in op verhaal, houding en tone-of-voice.

Case

Publieke sector / sparring partner

Een communicatiedirecteur wil vertrouwelijk sparren over enkele uitdagingen. Het betreffen inhoudelijke kwesties en meer organisatorische en managementvraagstukken. Frank Körver voerde semi-gestructureerde gesprekken met deze communicatiedirecteur. Doel: verkrijgen van waardevolle inzichten, komen tot frisse ideeën en uiteindelijk vergroten van impact.