Newsroom Home » Newsroom » Pagina 2 Hieronder vind je nieuws, updates en links naar relevante artikelen, onderzoeken en blogs. Vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]. Newsroom 9 oktober 2023 Waar ben je wel/niet van? Praktisch werkmodel voor jouw stafafdeling Een veelgehoorde klacht op – in ieder geval – communicatieafdelingen is dat veel te veel tijd gaat zitten in werk dat als oneigenlijk wordt beschouwd. Werkzaamheden waarvan in ieder geval sommige medewerkers vinden dat het buiten de scope van de afdeling valt. Natuurlijk, het ís ongetwijfeld ook oneigenlijk werk. Maar dat weet je pas als je met […] Newsroom 12 september 2023 Iris Academy – Het Juiste Doen als Niemand Kijkt Hoe bescherm je je merk in de toekomst tegen de toenemende stakeholderdruk, verwachtingen die steeds veranderen en hoe zorg je dat je als manager strategische impact hebt? Doe de opleiding ‘Reputatiemanagement & Ethiek’ van Iris Academy. Ofwel ‘Het Juiste Doen als Niemand Kijkt’. In september is de tweede editie van deze opleiding gestart die reputatiemanagement combineert […] Newsroom 4 september 2023 Realistische communicatie? Ja, graag! Die publiciteitsstorm waar Heineken begin dit jaar in terecht kwam, was heftig. Ondanks de belofte om te vertrekken, had Neerlands trots toch nieuwe biersoorten op de Russische markt gebracht. De onthulling over de Russische investeringen kwam Heineken op felle kritiek te staan en leidde onder meer tot het vertrek van Sarah Backhouse, Heinekens communicatiedirecteur. De reputatieschade zou groot zijn. En natuurlijk werden excuses aangeboden. Vorige […] Newsroom 17 augustus 2023 In gesprek met vakblad Adformatie over benoeming topmannen BP NL en Shell NL Bij Shell heeft Frans Everts per 1 april Marjan van Loon opgevolgd als president-directeur en bij BP Nederland is Corné Boot de topman geworden. Beiden hebben een communicatie-achtergrond. Journalist Jasper Mulder van vakblad Adformatie vroeg aan Frank Körver (Beta Strategies), Mayke van Keep (partner de Issuemakers) en Flip Dotsch (director bij Omnicom PR Group) om een reactie. Onderstaand Adformatie-artikel van Jasper […] Newsroom 6 juli 2023 F*ck Oatly. Oftewel, is het slim om open te zijn over kritiek die je als bedrijf krijgt? Ophef. Boze klanten. Boycots. Schandalen. Op reputatie-ellende zit geen enkel bedrijf te wachten. En gebeurt het toch, dan volgt vaak snel een al dan niet gemeende sorry. Bang dat het verder escaleert. Bedrijven kunnen op veel manieren met ophef en felle kritiek omgaan. Even door de zure appel heen bijten en dan vooral weer snel over tot […] Newsroom 16 juni 2023 De keerzijde van kernwaarden? In het Financieele Dagblad stond een sterk opiniërend artikel van Femke de Vries, adviseur en bijzonder hoogleraar Toezicht aan de Rijksuniversiteit Groningen. In het artikel benadrukt De Vries dat kernwaarden geen loze woorden mogen zijn. Hun kracht valt inderdaad niet te ontkennen. Slim gekozen waarden fungeren als een kompas. Ze geven richting geven aan gedrag en helpen bij het […] Newsroom 4 juni 2023 Beta Strategies sponsor van BFC Sinds deze maand is Beta Strategies sponsor van voetbalvereniging BFC. Een van de grotere en meest ambitieuze verenigingen in het Gooi. Een club die bekend staat om haar gezelligheid en waar prestatie en plezier in het spel hand in hand gaan. De sponsoring geldt voor een termijn van minimaal 2 jaar. Het eerste van BFC is dit […] Newsroom 23 mei 2023 Fusies, overnames en communicatie Vandaag op de voorkant van het Financieele Dagblad een artikel over een mogelijke megafusie in de advocatuur. Als Allen & Overy (#7 in Nederland) en Shearman & Sterling fuseren kan dat leiden tot een van de grootste kantoren ter wereld. En het is een mogelijk startsein voor een mondiale overnamegolf. Directeuren, managing partners en hun communicatiemanagers draaien […] Newsroom 9 mei 2023 Zit er nog iets positiefs aan negatieve publiciteit? Op de site van vakblad Adformatie een artikel van Frank Körver over publicitaire ellende. Waarom je er niet op zit te wachten en de uitzonderlijke gevallen waarin gedoe in de media wél in je voordeel kan werken. “Slechte publiciteit heeft impact. Op bedrijven en op hun leiders. Iedere keer dat je als organisatie je excuses […] Newsroom 20 april 2023 De communicatiedirecteur is onmisbaar in het proces van strategieontwikkeling De inzichten, ervaring en expertise van de communicatiedirecteur van onschatbare waarde voor een organisatie. Ook in het proces van strategieontwikkeling. Strategieontwikkeling is allang geen elite-activiteit meer. Tijden zijn veranderd. Stakeholders willen inspraak, willen gehoord worden. Verhalen vinden we vanzelfsprekend, gortdroge powerpoint-slides vinden we een gruwel. Ga zo maar door. Redenen te over om de communicatiedirecteur een […]