reputatie reputatiemanagement communicatie leiderschap beta strategies frank körver adviseur communicatieadviseur reputatieadvies

Wat is jullie visie op reputatie (management)?

De afgelopen jaren heb ik verschillende organisaties geholpen bij het formuleren van een visie op reputatie (management) en het optimaliseren ervan. Deze organisaties hebben over het algemeen met elkaar gemeen dat ze ambitieus zijn, dat reputatie in de bestuurskamer zeer serieus wordt genomen en dat ze het verbeteren ervan op een strategischer en planmatiger manier willen aanpakken.

In mijn ogen begint het met het hebben van een visie. 

Hoe staat het met jullie visie? 

Hieronder zo maar wat vragen die je in mijn ogen best moet kunnen beantwoorden: 

  1. Stel we zijn 5 jaar verder. Waaruit blijkt dat we een goede reputatie hebben? Waar zit ‘m dat dan in? Kunnen we dat visualiseren?
  2. Wat is onze reputatie op dit moment? En wat vínden we daar eigenlijk van? 
  3. In hoeverre zijn we echt geïnteresseerd in wat stakeholders belangrijk vinden? En zijn we met elkaar ook echt bereid daarnaar te handelen? 
  4. Waar komt het nou echt op neer, wat bepaalt in essentie onze reputatie? En zijn we ook bereid daar in te investeren?
  5. Hoe belangrijk vinden we een goede reputatie? En waaruit blijkt dat dan? En … waaruit blijkt dat niet?

De overige vragen vind je via onderstaande link op www.connectedleader.nl.

In gesprek over een issue, reputatie of reputatiemanagement? Laat het dan vooral weten en stuur een bericht.

Lees verder op connectedleader.nl