Leiderschap

Leiderschap is keuzes maken. Tegelijkertijd ligt het handelen van organisaties onder een vergrootglas. Issues liggen continu op de loer. Als bestuurders, managers en commissarissen kunt u bij Beta Strategies rekenen op discretie, inhoudelijke scherpte en positieve energie .

CEO-positionering

CEO-positionering

De bestuurder is vaak het belangrijkste boegbeeld van de organisatie. Communicatie, houding en tone-of-voice hebben grote impact. Wat betekent dat? En wat bijvoorbeeld als er sprake is van een lastig issue? Wij verbinden organisatiedoelen aan persoonlijke ambities en helpen u bij het maken van de best mogelijke keuzes. Ook in lastige tijden.

Thought leadership

Organisaties met een vernieuwend perspectief inspireren en zijn een ‘force for good’. Zij focussen op het creëren van lange termijnwaarde voor alle stakeholders. Thought leadership gaat niet alleen over inspirerende ideeën of het hebben van een aansprekend en relevant verhaal, maar gaat ook over gezien en gehoord worden en over boegbeelden die willen participeren in het maatschappelijke debat. Samen met u brengt Beta Strategies kansen in kaart en stippelen we een route op. Aan de hand van praktische frameworks en best practices maken we scherpe keuzes.

Thought leadership
Beta Strategies
Frank Körver
Coaching
Strateeg
Boardroom
Adviseur

Begeleiding van management teams en coaching

De druk om te presteren is groot. Leiders moeten continu keuzes maken. Van strategie tot realisatie. Maar welk kompas hanteert u als manager? Waar focust u met uw MT op? Wat is de komende periode belangrijk? Samen met u gaan we de hei op, maar we schuiven net zo makkelijk aan bij interne meetings. Doel: scherpe keuzes maken, teams versterken en lange termijn impact realiseren.

Typische vraagstukken waar u Beta Strategies voor kunt inschakelen:

  • Hoe kan ik me als ceo op een slimme manier positioneren?
  • Welke houding en tone-of-voice past het komende jaar bij onze strategische opgaves?
  • Hoe kan ik een lastig issue het beste managen?
  • Hoe versterk ik als ceo mijn profiel in onze sector?
  • Op welke manier kan ons bedrijf haar profiel als thought leader versterken?
  • Hoe versterken we de verbinding tussen de communicatiefunctie en de strategische agenda?
  • Wat is de kracht van ons management team? En wat zijn aandachtspunten?
  • Hoe creëren we met elkaar een inspirerende heisessie waarin daadwerkelijk knopen worden doorgehakt?
  • Hoe zetten we een succesvol boegbeeldenprogramma op?

U kunt erop vertrouwen dat wij weten hoe boardrooms werken. En u kunt vanzelfsprekend rekenen op discretie, inhoudelijke scherpte en positieve energie .


To Explore


To Inspire


To Solve

Recente cases op het gebied van leiderschap:

Case

Financiële sector / framework voor besluitvorming

Wat als je continu te maken hebt met maatschappelijke issues? Hoe beslis je dan of je je wel of niet uitspreekt? Samen met de klant ontwikkelen we een praktisch framework aan de hand waarvan de directie kan besluiten zich wel of niet uit te spreken over een issue.

Case

Agrarische sector / communicatiestrategie + thought leadership

Een grote coöperatie heeft een ijzersterke positie maar is relatief onzichtbaar. Samen met Beta Strategies wordt een communicatiestrategie ontwikkeld en een plan gemaakt om thought leader te worden. Aan de hand van verschillende strategiesessies zijn opties verkend en knopen doorgehakt.

Case

Zakelijke dienstverlening / ceo-positionering

Beta Strategies adviseerde over een in het oog springende CEO-wisseling. Wij stellen uitgangspunten, kpi’s en communicatiestrategie vast en werken deze strategie uit in concrete actiepunten. Samen met de CEO en de communicatiedirecteur zoomen we in op verhaal, houding en tone-of-voice.

Case

Publieke sector / sparring partner

Een communicatiedirecteur wil vertrouwelijk sparren over enkele uitdagingen. Het betreffen inhoudelijke kwesties en meer organisatorische en managementvraagstukken. Frank Körver voerde semi-gestructureerde gesprekken met deze communicatiedirecteur. Doel: verkrijgen van waardevolle inzichten, komen tot frisse ideeën en uiteindelijk vergroten van impact.