Leiderschap is keuzes maken. Tegelijkertijd ligt het handelen van organisaties onder een vergrootglas. Issues liggen continu op de loer. Als bestuurders, managers en commissarissen kunt u bij Beta Strategies rekenen op discretie, inhoudelijke scherpte en positieve energie .
CEO-positionering
De bestuurder is vaak het belangrijkste boegbeeld van de organisatie. Communicatie, houding en tone-of-voice hebben grote impact. Wat betekent dat? En wat bijvoorbeeld als er sprake is van een lastig issue? Wij verbinden organisatiedoelen aan persoonlijke ambities en helpen u bij het maken van de best mogelijke keuzes. Ook in lastige tijden.
Thought leadership
Organisaties met een vernieuwend perspectief inspireren en zijn een ‘force for good’. Zij focussen op het creëren van lange termijnwaarde voor alle stakeholders. Thought leadership gaat niet alleen over inspirerende ideeën of het hebben van een aansprekend en relevant verhaal, maar gaat ook over gezien en gehoord worden en over boegbeelden die willen participeren in het maatschappelijke debat. Samen met u brengt Beta Strategies kansen in kaart en stippelen we een route op. Aan de hand van praktische frameworks en best practices maken we scherpe keuzes.
Begeleiding van management teams en coaching
De druk om te presteren is groot. Leiders moeten continu keuzes maken. Van strategie tot realisatie. Maar welk kompas hanteert u als manager? Waar focust u met uw MT op? Wat is de komende periode belangrijk? Samen met u gaan we de hei op, maar we schuiven net zo makkelijk aan bij interne meetings. Doel: scherpe keuzes maken, teams versterken en lange termijn impact realiseren.
Typische vraagstukken waar u Beta Strategies voor kunt inschakelen:
- Hoe kan ik me als ceo op een slimme manier positioneren?
- Welke houding en tone-of-voice past het komende jaar bij onze strategische opgaves?
- Hoe kan ik een lastig issue het beste managen?
- Hoe versterk ik als ceo mijn profiel in onze sector?
- Op welke manier kan ons bedrijf haar profiel als thought leader versterken?
- Hoe versterken we de verbinding tussen de communicatiefunctie en de strategische agenda?
- Wat is de kracht van ons management team? En wat zijn aandachtspunten?
- Hoe creëren we met elkaar een inspirerende heisessie waarin daadwerkelijk knopen worden doorgehakt?
- Hoe zetten we een succesvol boegbeeldenprogramma op?
U kunt erop vertrouwen dat wij weten hoe boardrooms werken. En u kunt vanzelfsprekend rekenen op discretie, inhoudelijke scherpte en positieve energie .