Frank Körver is een ervaren adviseur. Zijn focus: reputatie & communicatie, positionering & strategie, issues & reputatierisico’s. Plus alles wat daarmee samenhangt. Zijn aanpak is analytisch, pragmatisch en resultaatgericht, met aandacht voor vernieuwing en maatschappelijke context. Van inzicht naar actie, van ruis naar richting, van risico naar kans.

Frank Körver heeft meer dan twintig jaar ervaring als adviseur en heeft een voorliefde voor lastige, strategische en/of gevoelige vraagstukken.
Klanten kunnen vertrouwen op discretie, persoonlijk betrokkenheid en concreet resultaat.
Bijzondere interessegebieden: interactieve strategieontwikkeling, de impact van artificial intelligence, managen van reputatierisico’s, organisatie-ontwerp en teamontwikkeling.
Organisaties waar Frank voor werkt of heeft gewerkt zijn o.a. Holland Casino, Randstad Groep Nederland, Achmea, Aegon, ABP, APG, Gilead, Royal Cosun, Hogeschool Inholland, Hogeschool Leiden DSM, RIVM, NZa, de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), RAI, verschillende gemeentes en diverse ministeries.
Na zijn jaren bij Boer & Croon richtte hij in 2012 Wepublic op. Circa 10 jaar later verkocht hij zijn aandelen om met Beta Strategies opnieuw de verdieping te zoeken en weer de extra mile voor zijn klanten te kunnen gaan. Zijn overtuiging: de waarde voor klanten zit vooral in persoonlijke betrokkenheid, hoge kwaliteit en flexibiliteit.
Beta Strategies is een netwerkbureau; waar nodig worden externe specialisten ingeschakeld.

Frank heeft verschillende nevenfuncties. Zo combineert hij bijvoorbeeld bij de Bussumse voetbalvereniging BFC (partnerclub Ajax) zijn passie voor voetbal met het mede-besturen van een voetbalvereniging. Ook is hij als gastdocent en spreker verbonden aan verschillende onderwijsinstituten, waaronder Nyenrode Business University en Iris Academy. Hij focust als (gast)docent op bestuurders, commissarissen en senior management.
In 2019 lanceerde hij Connected Leader, zijn persoonlijke blogsite over reputatie, communicatie en leiderschap.
Frank zit in de Advisory Board van Hanze Hogeschool (MIC) en in de Veldadviesraad van de opleiding Communicatiewetenschap van de Vrije Universiteit.
Samen met andere ervaren bestuursadviseurs staat hij aan de basis van het adviesplatform Duivelse Dilemma’s. Hier zet hij zijn ervaring met lastige issues en reputatievraagstukken in voor het met raad en daad terzijde staan van bestuurders.
Publicaties
Frank publiceert geregeld over strategie, leiderschap, reputatie en communicatie.
Hij deelt zijn observaties en visie o.a. via zijn blogsite The Connected Leader.
Ook schrijft hij geregeld artikelen. Deze zijn o.a. gepubliceerd in The Journal of Communication Management, in diverse boeken en in andere vakmedia. Het artikel ‘From output to impact’ – waarvan Frank medeauteur is – is uitgeroepen tot ‘Highly Commended Applied Paper’ op de CCI Conference on Corporate Communication in New York.
In 2025 verschijnt zijn nieuwe boek: Chief Communicatie Officer 3.0, nieuw leiderschap in communicatie.
I

Boeken
Frank is (mede)auteur van diverse boeken. In 2025 verschijnt zijn boek Chief Communication Officer 3.0, nieuw leiderschap in communicatie.
Contactgegevens Frank Körver
E-mail: [email protected]
Mobiel: 06 – 13 52 33 22
LinkedIn: www.linkedin.com/in/frankkorver
Twitter: @FrankCLKorver



