Newsroom Home » Newsroom Hieronder vind je nieuws, updates en links naar relevante artikelen, onderzoeken en blogs. Vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]. Newsroom 1 oktober 2025 MT/Sprout in gesprek met Frank Körver over medewerkeractivisme en reputatierisico’s Het vakblad MT/Sprout sprak deze week met Frank Körver (Beta Strategies) over activistische medewerkers bij Booking.com en wat dat betekent voor reputatie, communicatie en leiderschap. HIER vind je het artikel ‘Booking-werknemers in verzet tegen verhuur op Westoever: hoe ga je om met intern activisme?’Zoals je zult lezen, was het natuurlijk een gesprek over veel meer. […] Newsroom 16 september 2025 Vakblad PromZ in gesprek met Frank Körver (Beta Strategies) over o.a. reputatiemanagement Deze maand focust vakblad PromZ op het thema Groei & Bloei. Het vakblad over actiemarketing en promotionele producten & diensten ging met Frank Körver (Beta Strategies) en Maarten Halsema (IVRM) in gesprek over reputatiemanagement en het belang van reputatievet. Titel van het artikel: ‘Zo kweek je reputatievet. Krediet voor zwaardere tijden.’ ‘Reputatie is Chefsache en […] Newsroom 24 augustus 2025 Terug naar kantoor? Vanuit perspectief identiteit best logisch Op de site van De Ondernemer verscheen een artikel van Frank Körver (Beta Strategies) en Frank Peters (Virtus Communications), beiden zijn mede-initiatiefnemers van platform Duivelse DIlemma’s. Het artikel biedt een ander perspectief op de huidige discussie: moeten CEO’s medewerkers terughalen naar kantoor of flexibel thuiswerken blijven toestaan? Het artikel vind je HIER. De individuele productiviteit […] Newsroom 5 augustus 2025 Reputatie en communicatie Booking.com: Frank Körver in gesprek met Algemeen Dagblad ‘Een marketingmachine. Uiteindelijk gaat het schuren’. Het Algemeen Dagblad vroeg Frank Körver wat hij vindt van Booking.com, de issues waar ze mee te maken hebben en hun manier van communiceren. Het artikel verscheen op 5 augustus op pagina 3. Titel: ‘Ophef kan Booking niets schelen, massaclaims wel’. Een paar uitspraken: – Slechte publiciteit lijkt Booking.com […] Newsroom 3 juli 2025 Beta Strategies verhuist naar nieuw pand in hartje Naarden-Vesting Vanaf vandaag is Beta Strategies gevestigd aan Sint Vitusstraat 8, 1411 PT, Naarden-Vesting. Nog steeds in het karakteristieke en gezellige vestingstadje en op steenworp afstand van het vorige kantoor. Ons oog viel op een vrijstaand pand(je) met veel licht, op een unieke locatie tegenover de beroemde Grote Kerk. De werk- en vergaderruimtes maken het een ideaal […] Newsroom 27 juni 2025 4 scenario’s voor communicatieafdelingen in het AI-tijdperk Succesvolle AI-adoptie vraagt inderdaad om leiderschap, lef en visie. Toch vrees ik dat teveel communicatieafdelingen en teveel communicatiedirecteuren passief, gelaten of sceptisch toekijken hoe AI zich ontwikkelt. Het is de hoogste tijd dat communicatiedirecteuren de volgende opdracht gaan krijgen vanuit de bestuurskamer: bereid je nú voor op een toekomst waarin AI alles wat je nu vanzelfsprekend vindt, […] Newsroom 16 mei 2025 Adformatie sprak met Frank Körver over zichtbaarheid CEO’s in Nederland Zichtbaarheid is belangrijk en vraagt moed. Zeker in deze tijd waarin nuance steeds vaker sneuvelt op sociale media en maatschappelijke thema’s gepolariseerd worden. Frank Körver (Beta Strategies) deelt in vakblad Adformatie zijn visie op de zichtbaarheid van CEO’s in Nederland. Zichtbaarheid moet vooral geen kwestie van zenden zijn. Leadership is a conversation. Sterke CEO’s zoeken […] Newsroom 8 mei 2025 Frank Körver een van de initiatiefnemers van platform Duivelse Dilemma’s Vanaf vandaag hebben bestuurders een nieuw instrument om de taaiste vraagstukken van deze tijd aan te gaan: Duivelse Dilemma’s. Een collectief van onafhankelijke experts met grote ervaring en een bewezen staat van dienst in het begeleiden van complexe besluitvorming. Frank Körver (Beta Strategies) is een van de initiatiefnemers van Duivelse Dilemma’s. Zijn inbreng is o.a. […] Newsroom 8 april 2025 Werkmodel: organisatie, rol en toegevoegde waarde van de communicatieafdeling De druk op organisaties is groot. In dit transparantietijdperk belonen we de ‘overperformers’ en organisaties (en hun leiders) die niet aan verwachtingen voldoen, worden keihard afgestraft. Het vertrouwen in organisaties is broos. Reputaties staan onder druk. Tel daarbij op dat organisatie geconfronteerd worden met uiteenlopende en soms torenhoge stakeholderverwachtingen, en het is duidelijk: een professionele communicatieafdeling is […] Newsroom 27 januari 2025 Wat is jullie visie op reputatie (management)? De afgelopen jaren heb ik verschillende organisaties geholpen bij het formuleren van een visie op reputatie (management) en het optimaliseren ervan. Deze organisaties hebben over het algemeen met elkaar gemeen dat ze ambitieus zijn, dat reputatie in de bestuurskamer zeer serieus wordt genomen en dat ze het verbeteren ervan op een strategischer en planmatiger manier […]