Newsroom Home » Newsroom Hieronder vind je nieuws, updates en links naar relevante artikelen, onderzoeken en blogs. Vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]. Newsroom 16 mei 2025 Adformatie sprak met Frank Körver over zichtbaarheid CEO’s in Nederland Zichtbaarheid is belangrijk en vraagt moed. Zeker in deze tijd waarin nuance steeds vaker sneuvelt op sociale media en maatschappelijke thema’s gepolariseerd worden. Frank Körver (Beta Strategies) deelt in vakblad Adformatie zijn visie op de zichtbaarheid van CEO’s in Nederland. Zichtbaarheid moet vooral geen kwestie van zenden zijn. Leadership is a conversation. Sterke CEO’s zoeken […] Newsroom 8 mei 2025 Frank Körver een van de initiatiefnemers van platform Duivelse Dilemma’s Vanaf vandaag hebben bestuurders een nieuw instrument om de taaiste vraagstukken van deze tijd aan te gaan: Duivelse Dilemma’s. Een collectief van onafhankelijke experts met grote ervaring en een bewezen staat van dienst in het begeleiden van complexe besluitvorming. Frank Körver (Beta Strategies) is een van de initiatiefnemers van Duivelse Dilemma’s. Zijn inbreng is o.a. […] Newsroom 8 april 2025 Werkmodel: organisatie, rol en toegevoegde waarde van de communicatieafdeling De druk op organisaties is groot. In dit transparantietijdperk belonen we de ‘overperformers’ en organisaties (en hun leiders) die niet aan verwachtingen voldoen, worden keihard afgestraft. Het vertrouwen in organisaties is broos. Reputaties staan onder druk. Tel daarbij op dat organisatie geconfronteerd worden met uiteenlopende en soms torenhoge stakeholderverwachtingen, en het is duidelijk: een professionele communicatieafdeling is […] Newsroom 27 januari 2025 Wat is jullie visie op reputatie (management)? De afgelopen jaren heb ik verschillende organisaties geholpen bij het formuleren van een visie op reputatie (management) en het optimaliseren ervan. Deze organisaties hebben over het algemeen met elkaar gemeen dat ze ambitieus zijn, dat reputatie in de bestuurskamer zeer serieus wordt genomen en dat ze het verbeteren ervan op een strategischer en planmatiger manier […] Newsroom 17 november 2024 Case issuesmanagement: zeven inzichten Ook dit jaar heeft Beta Strategies weer verschillende organisaties geholpen met lastige kwesties. Van gedoe met stakeholders tot grensoverschrijdend gedrag van de directeur. Recentelijk vroeg een bekend bedrijf om te helpen bij het oplossen van een ontzettend taai issue. Het conflict met de stakeholder zat al jaren muurvast. Emoties liepen hoog op, advocaten stuurden forse facturen […] Newsroom 22 oktober 2024 Beta Strategies verhuist naar Naarden-Vesting Bijna 1,5 jaar na de start is het tijd voor een volgende stap: Beta Strategies verhuist naar Naarden-Vesting. Het nieuwe kantoor is makkelijk bereikbaar, heerlijk licht en staat vol met prikkelende kunst. Een inspirerende plek om te werken, klanten te ontmoeten en werksessies te organiseren. De koffie staat klaar, de Eames-stoelen zitten heerlijk en […] Newsroom 11 september 2024 Frank Körver in collegereeks ‘Nieuw Leiderschap in Communicatie’ (Adformatie Academy) Frank Körver (Beta Strategies) is een van de docenten in de nieuwe collegereeks ‘Nieuw Leiderschap in Communicatie’ van Adformatie Academy. Andere docenten en sprekers zijn o.a. Mark van Vuuren (Universiteit Twente), Saskia Kapinga (Shell), Herman Betten (Upfield), Jasper de Boom (Proof), Alex Dowdalls (Axveco) en Wendy Eelsing. De collegereeks ‘Nieuw Leiderschap in Communicatie’ is erop […] Newsroom 2 september 2024 De (onzichtbare) waarde van de corporate communicatieafdeling Ondanks het groeiende belang dat aan corporate communicatie wordt gehecht, is er een kloof tussen hoe communicatieprofessionals hun strategische rol zien en hoe andere managers en collega’s binnen de organisatie naar de rol van communicatieprofessionals kijken. Uit onderzoeken blijkt dat het voor medewerkers niet echt duidelijk is wat de taak is van de communicatieprofessionals binnen […] Newsroom 3 juni 2024 Zeven belangrijke communicatieopgaves Om de transitie te maken naar een duurzamer en socialer wereld, moeten organisatie kritisch kijken naar hun eigen rol. En dat betekent dat zij ook kritisch moeten kijken naar hoe zij communiceren. En hoe zij de buitenwereld tegemoet treden. In dit Connected Leader-artikel worden 7 belangrijke communicatieopgaves voor organisaties beschreven: Newsroom 2 mei 2024 Protesten op universiteiten VS: reflectie vanuit oogpunt issuesmanagement Al enige tijd hebben Amerikaanse universiteiten te maken met pro-Palestijnse protesten. Het zorgt voor oplopende spanningen, treurige incidenten en negatieve publiciteit. Het is een zeer lastige situatie voor de universiteitsbestuurders. Eerder dit jaar schreef ik al over de impact van deze protesten op de reputatie van Harvard University. Deze week zien we onder meer beelden van […]