De druk op organisaties is groot. In dit transparantietijdperk belonen we de ‘overperformers’ en organisaties (en hun leiders) die niet aan verwachtingen voldoen, worden keihard afgestraft. Het vertrouwen in organisaties is broos. Reputaties staan onder druk. Tel daarbij op dat organisatie geconfronteerd worden met uiteenlopende en soms torenhoge stakeholderverwachtingen, en het is duidelijk: een professionele communicatieafdeling is bepaald geen overbodige luxe.
Het is daarom van strategisch belang om geregeld kritisch te reflecteren op de ‘staat’ van de communicatieafdeling. Meer van hetzelfde is immers niet het antwoord. Daar kom je niet mee vooruit.
Wat is jouw visie op de communicatieafdeling? Welke rol zou de afdeling kunnen spelen? Welke toegevoegde waarde mag je verwachten? Waar moet de afdeling in uitblinken en wat wordt de komende jaren minder relevant? En wat betekent dat voor de organisatie van de communicatie?
Het helpen beantwoorden van dit soort vragen is een expertisegebied van Beta Strategies.
In het kader van een adviestraject ontwikkelden we onlangs onderstaand praktisch werk- en denkmodel . Niet zozeer een wetenschappelijk model, maar wel een prikkelend vertrekpunt voor een gezamenlijke reflectie, een stevige discussie en concrete actiepunten.
Wellicht ook iets voor jouw organisatie? Doe er vooral je voordeel mee.

Via onderstaande link lees je het hele artikel.