Frank Körver is een ervaren adviseur met een achtergrond in strategie- en managementconsulting. Zijn focus: reputatie & corporate communicatie, issues & reputatierisico’s, strategie & transformatie. Frank is analytisch, pragmatisch en resultaatgericht en altijd met oog voor de belangen van de opdrachtgever.
Frank Körver heeft meer dan twintig jaar ervaring als adviseur en heeft een voorliefde voor lastige, strategische en/of gevoelige vraagstukken.
Zijn opdrachtgevers kunnen vertrouwen op discretie, persoonlijk betrokkenheid en concreet resultaat.
Bijzondere interessegebieden: interactieve strategieontwikkeling, de impact van AI, issue- en risicomanagement en organisatie van de communicatie.
Met opdrachtgevers bouwt Frank een persoonlijke adviesrelatie op waarin vertrouwen, openheid en flexibiliteit een belangrijke rol spelen.
Organisaties waar Frank voor werkt of heeft gewerkt zijn o.a. Holland Casino, Randstad Groep Nederland, Achmea, Aegon, ABP, APG, Gilead, Royal Cosun, Hogeschool Inholland, Hogeschool Leiden, DSM, RIVM, NZa, De Volksbank, RAI, verschillende gemeentes en diverse ministeries.
Achtergrond in strategische consultancy
Na zijn jaren als management- en strategieconsultrant bij Boer & Croon te hebben gewerkt, richtte hij in 2012 Wepublic op dat in zijn tijd groeide van 4 naar ca 40 medewerkers. Circa 10 jaar later verkocht hij zijn aandelen om met Beta Strategies opnieuw de verdieping te zoeken en weer de extra mile voor opdrachtgevers te kunnen gaan.



Nevenfuncties en maatschappelijk
Frank heeft verschillende nevenfuncties. Zo combineert hij bijvoorbeeld bij de Bussumse voetbalvereniging BFC (partnerclub Ajax) zijn passie voor voetbal met het mede-besturen van een voetbalvereniging. Ook is hij als gastdocent en spreker verbonden aan verschillende onderwijsinstituten, waaronder Nyenrode Business University en Iris Academy.
Frank zit in de Advisory Board van Hanze Hogeschool (MIC) en in de Veldadviesraad van de opleiding Communicatiewetenschap van de Vrije Universiteit.
Samen met andere ervaren bestuursadviseurs staat hij aan de basis van het adviesplatform Duivelse Dilemma’s. Hier zet hij zijn ervaring met lastige issues en reputatievraagstukken in voor het met raad en daad terzijde staan van bestuurders.
Publicaties
Frank publiceert geregeld over strategie, leiderschap, reputatie en communicatie.
Februari 2026 verschijnt zijn nieuwe boek: Chief Communicatie Officer 3.0, nieuw leiderschap in communicatie. Hierin dagen Frank Körver en mede-auteur Eric Heres je uit om met een frisse blik te kijken naar het handelen én communiceren van organisaties en de snel veranderende rol van de communicatiedirecteur. Met scherpe analyses en aansprekende voorbeelden laten Körver en Heres je zien waarom de Chief Communication Officer 3.0 een sleutelrol verdient in elke bestuurskamer. Centraal staat een praktisch ontwikkelkompas voor de communicatiedirecteur van vandaag én morgen. Uitgever: Van Duuren Media.
Geregeld vragen media Frank om zijn reactie op actuele ontwikkelingen.
Zelf schrijft Frank ook geregeld artikelen. Deze zijn o.a. gepubliceerd in The Journal of Communication Management, in diverse boeken en in vakmedia. Het artikel ‘From output to impact’ – waarvan Frank medeauteur is – is uitgeroepen tot ‘Highly Commended Applied Paper’ op de CCI Conference on Corporate Communication in New York.
Op zijn persoonlijke blogsite www.frankkorver.nl toetst Frank nieuwe theorieën, deelt hij praktische werk- en denkmodellen en geeft hij zijn visie op actuele ontwikkelingen op het gebied van reputatie, communicatie en leiderschap.
I

Boeken van Frank Körver
Frank is (mede)auteur van diverse boeken. In 2025 verschijnt zijn boek Chief Communication Officer 3.0, nieuw leiderschap in communicatie.
Contactgegevens Frank Körver
E-mail: [email protected]
Mobiel: 06 – 13 52 33 22
LinkedIn: www.linkedin.com/in/frankkorver
Twitter: @FrankCLKorver



