Newsroom Home » Newsroom » Pagina 2 Hieronder vind je nieuws, updates en links naar relevante artikelen, onderzoeken en blogs. Vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]. Newsroom 29 december 2023 De meest gelezen Connected Leader-artikelen van 2023 De site www.connectedleader.nl is de persoonlijke blogsite van Frank Körver (Beta Strategies). Ieder jaar wordt de balans op gemaakt. Welke artikelen werden veel gelezen? En welke niet? In 2023 werd het artikel ‘De email die Ajax ook had kunnen sturen’ vele duizenden keren gelezen. En daarmee voert dit artikel over de communicatie van Ajax dus ook […] Newsroom 29 november 2023 De maatschappelijke rol van bedrijven: conversation starters voor de boardroom (PDF met 4 x 7 vragen) Afgelopen zaterdag stond er een mooi interview in Het Financieele Dagblad met Piero Overmars, commissaris bij o.a. Dura Vermeer en Adyen en voormalig bestuurder van ABN AMRO Bank N.V. Wat mij vooral aansprak waren de vragen die Overmars in het interview opwerpt. Zoals: “We zouden ons bij ons handelen veel meer moeten afvragen hoe er over 100 of 200 jaar naar ons wordt gekeken”. […] Newsroom 23 november 2023 99+1 Kickstarters: veel inspiratie gewenst! Van het boekje 99+1 Kickstarters zijn nu 100 genummerde exemplaren in omloop. De laatste exemplaren heb ik deze week weggegeven via Linkedin en Twitter. Ook zijn er nog een aantal uitgedeeld via #Connected5 (de nieuwsbrief van mijn persoonlijke blogsite Connected Leader). Het boekje heb ik eerder dit jaar ontwikkeld in het kader van de lancering […] Newsroom Checklist issuemanagement (incl. tips) Strategische issues kunnen grote invloed hebben op succes, continuïteit en reputatie. Dat je strategische issues slim aanpakt, lijkt oh zo logisch. Maar in de praktijk zie je hoe moeilijk het is. Sla de krant maar open. Organisaties worden continu verrast door gedoe. Of ze handelen op een manier waarvan je denkt ‘hoe kan het???’. In […] Newsroom 20 oktober 2023 De veranderende rol van de communicatieafdeling Bestuurders worden volop uitgedaagd om anders te kijken naar de rol van het bedrijfsleven. Het is tijd dat communicatieafdelingen ook worden uitgedaagd. Meer van hetzelfde is niet het antwoord op de vraagstukken van vandaag en morgen. Ook communicatieafdelingen moeten de slag naar voren gaan maken. Meer van hetzelfde is niet het antwoord. De moderne communicatieafdeling […] Newsroom 9 oktober 2023 Waar ben je wel/niet van? Praktisch werkmodel voor jouw stafafdeling Een veelgehoorde klacht op – in ieder geval – communicatieafdelingen is dat veel te veel tijd gaat zitten in werk dat als oneigenlijk wordt beschouwd. Werkzaamheden waarvan in ieder geval sommige medewerkers vinden dat het buiten de scope van de afdeling valt. Natuurlijk, het ís ongetwijfeld ook oneigenlijk werk. Maar dat weet je pas als je met […] Newsroom 12 september 2023 Iris Academy – Het Juiste Doen als Niemand Kijkt Hoe bescherm je je merk in de toekomst tegen de toenemende stakeholderdruk, verwachtingen die steeds veranderen en hoe zorg je dat je als manager strategische impact hebt? Doe de opleiding ‘Reputatiemanagement & Ethiek’ van Iris Academy. Ofwel ‘Het Juiste Doen als Niemand Kijkt’. In september is de tweede editie van deze opleiding gestart die reputatiemanagement combineert […] Newsroom 4 september 2023 Realistische communicatie? Ja, graag! Die publiciteitsstorm waar Heineken begin dit jaar in terecht kwam, was heftig. Ondanks de belofte om te vertrekken, had Neerlands trots toch nieuwe biersoorten op de Russische markt gebracht. De onthulling over de Russische investeringen kwam Heineken op felle kritiek te staan en leidde onder meer tot het vertrek van Sarah Backhouse, Heinekens communicatiedirecteur. De reputatieschade zou groot zijn. En natuurlijk werden excuses aangeboden. Vorige […] Newsroom 17 augustus 2023 In gesprek met vakblad Adformatie over benoeming topmannen BP NL en Shell NL Bij Shell heeft Frans Everts per 1 april Marjan van Loon opgevolgd als president-directeur en bij BP Nederland is Corné Boot de topman geworden. Beiden hebben een communicatie-achtergrond. Journalist Jasper Mulder van vakblad Adformatie vroeg aan Frank Körver (Beta Strategies), Mayke van Keep (partner de Issuemakers) en Flip Dotsch (director bij Omnicom PR Group) om een reactie. Onderstaand Adformatie-artikel van Jasper […] Newsroom 6 juli 2023 F*ck Oatly. Oftewel, is het slim om open te zijn over kritiek die je als bedrijf krijgt? Ophef. Boze klanten. Boycots. Schandalen. Op reputatie-ellende zit geen enkel bedrijf te wachten. En gebeurt het toch, dan volgt vaak snel een al dan niet gemeende sorry. Bang dat het verder escaleert. Bedrijven kunnen op veel manieren met ophef en felle kritiek omgaan. Even door de zure appel heen bijten en dan vooral weer snel over tot […]