Newsroom Home » Newsroom » Pagina 3 Hieronder vind je nieuws, updates en links naar relevante artikelen, onderzoeken en blogs. Vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]. Newsroom 30 maart 2023 Bouwen aan een robuuste reputatie Als je je zorgen maakt over de reputatie, dan kun je natuurlijk zoeken naar quick wins. De buitenkant een beetje oppoetsen. Recht proberen te praten wat krom is. Maar dat zet geen zoden aan de dijk. Fundamenteel verandert er niets. In deze blogpost wordt een denk- en werkmodel geïntroduceerd. Aan de hand hiervan kun je […] Newsroom 14 maart 2023 99+1 Kickstarters. Boekje ter gelegenheid van de lancering van Beta Strategies Op 1 maart is Beta Strategies gelanceerd. Een onafhankelijk adviesbureau met drie expertisegebieden: reputatie, communicatie en leiderschap. Ter gelegenheid van de lancering hebben ruim 50 klanten en relaties het boekje ‘99+1 kickstarters’ ontvangen. “The answers are all out there, we just need to ask the right questions”. (Oscar Wilde) Oplossingen voor de vragen van vandaag […] Newsroom 1 maart 2023 Nieuws: Frank Körver lanceert adviesbureau Beta Strategies Met Beta Strategies richt Frank Körver (46) zich op strategische en vaak complexe vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en leiderschap. Het bureau werkt voor bestuurders, managers en commissarissen en heeft als purpose ‘trusted companies, connected leaders, inspired teams’. Eerder was Körver onder meer een van de oprichters van Wepublic en was hij als […] Newsroom 9 februari 2023 Vernieuwde Corporate Governance Code: dit moet je als communicatiedirecteur weten Onlangs werd de vernieuwde Corporate Governance Code gepresenteerd aan minister Micky Adriaansens van Economische Zaken. De Code stelt onder meer dat bestuurders bij het bepalen van de strategie de houdbaarheid en duurzaamheid op lange termijn centraal moeten stellen. Ook moeten zij de belangen van stakeholders meewegen en beleid voor diversiteit en inclusie opstellen.De Code is op verschillende […] Newsroom 6 februari 2023 Minder purpose, meer missie? Campagnes, onderzoeken, boeken. You name it. De een nog indringender dan de ander. Purpose krijgt veel aandacht, heel veel aandacht. En terecht. Purpose driven organisaties dragen via hun hogere doel bij aan een betere wereld. En blijken succesvoller te zijn. Purpose beschrijft waarom we doen wat we doen. Het is de why. Maar het zegt (te) weinig over de how. Dat voelt best oncomfortabel. […] Newsroom 2 februari 2023 De opmars van de Corporate Affairs Director De Corporate Affairs-functie is onmisbaar in de moderne bestuurskamer. Dit werd in mijn ogen bevestigd in het recente Deloitte-rapport ‘Tested, Trusted, Transformed. An exploration of the Corporate Affairs Function and its Leaders’. Eerder verschenen soortgelijke rapporten van Spencer Stuart en Korn Ferry (zie linkjes onderaan deze post). Ook op Linkedin kom ik de term Corporate […] Newsroom 19 januari 2023 Soms win je vertrouwen door niet (!) te communiceren Het is volkomen logisch dat bedrijven met de wereld willen delen hoe ontzettend verantwoord zij bezig zijn. Stakeholders leggen de lat hoog en verwachten te worden geïnformeerd over de maatschappelijke bijdrage van een bedrijf. En doe je het goed? Dan word je beloond. ‘Citizenship’ is niet voor niets een belangrijke reputatie-driver. Kortom, be good and […]