Newsroom Home » Newsroom » Pagina 3 Hieronder vind je nieuws, updates en links naar relevante artikelen, onderzoeken en blogs. Vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]. Newsroom 16 juni 2023 De keerzijde van kernwaarden? In het Financieele Dagblad stond een sterk opiniërend artikel van Femke de Vries, adviseur en bijzonder hoogleraar Toezicht aan de Rijksuniversiteit Groningen. In het artikel benadrukt De Vries dat kernwaarden geen loze woorden mogen zijn. Hun kracht valt inderdaad niet te ontkennen. Slim gekozen waarden fungeren als een kompas. Ze geven richting geven aan gedrag en helpen bij het […] Newsroom 4 juni 2023 Beta Strategies sponsor van BFC Sinds deze maand is Beta Strategies sponsor van voetbalvereniging BFC. Een van de grotere en meest ambitieuze verenigingen in het Gooi. Een club die bekend staat om haar gezelligheid en waar prestatie en plezier in het spel hand in hand gaan. De sponsoring geldt voor een termijn van minimaal 2 jaar. Het eerste van BFC is dit […] Newsroom 23 mei 2023 Fusies, overnames en communicatie Vandaag op de voorkant van het Financieele Dagblad een artikel over een mogelijke megafusie in de advocatuur. Als Allen & Overy (#7 in Nederland) en Shearman & Sterling fuseren kan dat leiden tot een van de grootste kantoren ter wereld. En het is een mogelijk startsein voor een mondiale overnamegolf. Directeuren, managing partners en hun communicatiemanagers draaien […] Newsroom 9 mei 2023 Zit er nog iets positiefs aan negatieve publiciteit? Op de site van vakblad Adformatie een artikel van Frank Körver over publicitaire ellende. Waarom je er niet op zit te wachten en de uitzonderlijke gevallen waarin gedoe in de media wél in je voordeel kan werken. “Slechte publiciteit heeft impact. Op bedrijven en op hun leiders. Iedere keer dat je als organisatie je excuses […] Newsroom 20 april 2023 De communicatiedirecteur is onmisbaar in het proces van strategieontwikkeling De inzichten, ervaring en expertise van de communicatiedirecteur van onschatbare waarde voor een organisatie. Ook in het proces van strategieontwikkeling. Strategieontwikkeling is allang geen elite-activiteit meer. Tijden zijn veranderd. Stakeholders willen inspraak, willen gehoord worden. Verhalen vinden we vanzelfsprekend, gortdroge powerpoint-slides vinden we een gruwel. Ga zo maar door. Redenen te over om de communicatiedirecteur een […] Newsroom 30 maart 2023 Bouwen aan een robuuste reputatie Als je je zorgen maakt over de reputatie, dan kun je natuurlijk zoeken naar quick wins. De buitenkant een beetje oppoetsen. Recht proberen te praten wat krom is. Maar dat zet geen zoden aan de dijk. Fundamenteel verandert er niets. In deze blogpost wordt een denk- en werkmodel geïntroduceerd. Aan de hand hiervan kun je […] Newsroom 14 maart 2023 99+1 Kickstarters. Boekje ter gelegenheid van de lancering van Beta Strategies Op 1 maart is Beta Strategies gelanceerd. Een onafhankelijk adviesbureau met drie expertisegebieden: reputatie, communicatie en leiderschap. Ter gelegenheid van de lancering hebben ruim 50 klanten en relaties het boekje ‘99+1 kickstarters’ ontvangen. “The answers are all out there, we just need to ask the right questions”. (Oscar Wilde) Oplossingen voor de vragen van vandaag […] Newsroom 1 maart 2023 Nieuws: Frank Körver lanceert adviesbureau Beta Strategies Met Beta Strategies richt Frank Körver (46) zich op strategische en vaak complexe vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en leiderschap. Het bureau werkt voor bestuurders, managers en commissarissen en heeft als purpose ‘trusted companies, connected leaders, inspired teams’. Eerder was Körver onder meer een van de oprichters van Wepublic en was hij als […] Newsroom 9 februari 2023 Vernieuwde Corporate Governance Code: dit moet je als communicatiedirecteur weten Onlangs werd de vernieuwde Corporate Governance Code gepresenteerd aan minister Micky Adriaansens van Economische Zaken. De Code stelt onder meer dat bestuurders bij het bepalen van de strategie de houdbaarheid en duurzaamheid op lange termijn centraal moeten stellen. Ook moeten zij de belangen van stakeholders meewegen en beleid voor diversiteit en inclusie opstellen.De Code is op verschillende […] Newsroom 6 februari 2023 Minder purpose, meer missie? Campagnes, onderzoeken, boeken. You name it. De een nog indringender dan de ander. Purpose krijgt veel aandacht, heel veel aandacht. En terecht. Purpose driven organisaties dragen via hun hogere doel bij aan een betere wereld. En blijken succesvoller te zijn. Purpose beschrijft waarom we doen wat we doen. Het is de why. Maar het zegt (te) weinig over de how. Dat voelt best oncomfortabel. […]